Onderbouw
In de eerste twee jaar van de mavo, de onderbouw, krijgen alle leerlingen dezelfde vakken. Om gelijk ook in de praktijk aan de slag te kunnen volg je vanaf klas 1 al onze ‘junior-vakken’: Junior-Media, Junior-Techniek en Junior-Zorg. Uitdagende leerroutes waar je al je energie in kwijt kunt.
Meer informatie vind je onder Schoolinfo bij Loopbaanoriëntatie
In de onderbouw maken we gebruik van het Programma Toetsing Onderbouw (PTO). Daarin staat precies omschreven wat je moet kennen en kunnen bij elk vak. Handig om deze informatie altijd bij de hand te hebben.
Alle informatie over de PTO’s
Bovenbouw
In onze bovenbouw ga je echt aan de slag! Je hebt een wereld in Media, Techniek of Zorg gekozen en gaat hier van alles over leren, laten zien en doen. Nog meer actie in praktijk dus. In onze bovenbouw worden de volgende profielen aangeboden:
Wereld van de Media
- Media, Vormgeving en ICT
- Dienstverlening en Producten (met het profielvak “een multimediaal product maken”)
Wereld van de Techniek
- Bouwen, Wonen & Interieur
- Dienstverlening & Producten (met het profielvak “een product maken en/of verbeteren”)
Wereld van de Zorg
- Zorg en Welzijn
- Dienstverlening en Producten (met het profielvak “het organiseren van een activiteit”)
Onze school, jouw plan
We kiezen voor een persoonlijke aanpak: wij leren onze leerlingen wat ze moeten weten en kunnen en leren van hen hoe we dat steeds beter op maat kunnen doen. Wij kiezen er ook voor om onze leerlingen verantwoordelijkheid te geven. Zij kiezen een richting die het beste past bij hun talent en bepalen binnen kaders hoe ver zij willen komen. Vanzelfsprekend krijgen onze leerlingen de hulp die daarvoor nodig is. Het resultaat is, dat onze leerlingen het naar hun zin hebben op school, dat zij hun talenten ontwikkelen en goede cijfers halen en verder kunnen in het vervolgonderwijs. Kortom, dat de leerling en het team trots zijn op wat zij hebben bereikt bij ons op school.
Samen leren
Elk individu is altijd in ontwikkeling. We leren van en met elkaar, luisteren naar elkaars opvattingen en wisselen kennis en expertise uit. Op die manier vergroten we onze vaardigheden en verruimen we ook onze kijk op de wereld en dragen we bij aan een grotere verdraagzaamheid. We nemen bij ons op school tijd voor reflectie en streven naar optimale efficiëntie. Onze kennis spiegelen we aan de opvattingen van anderen en we hechten waarde aan de relatie, maar ook aan onze eigen autonomie.
Persoonlijk leiderschap
Binnen een veilige omgeving dagen wij ons uit om aan te geven wat we nodig hebben en dagen elkaar uit om na te denken over onszelf, de ander en de wereld om je heen. Leren in een veilige omgeving betekent dat we nieuwsgierig mogen zijn en mogen ontdekken, maar ook rekening houden met onze eigen grenzen en die van een ander. Alleen zo ontdek je je ware passie. Onze school is een plek waar iedereen zichzelf mag zijn en ruimte krijgt zijn talent te ontdekken.
Goede resultaten
We willen dat iedereen met plezier bij ons op school is, ruimte krijgt om zich verder te ontwikkelen en trots is op goede resultaten. We dagen elkaar uit om dingen te doen en zijn trots op ons eindproduct. De feedback die we aan elkaar geven en van elkaar ontvangen is vanzelfsprekend en helpt ons elke dag weer een stukje verder.